قوانین اپلیکیشن اویزیت
قوانین اپلیکیشن اویزیت
کاربر گرامی، با توجه به اینکه تمامی خدمات ارائه شده در مجموعه اُویزیت تابع قوانین مطروح در این بخش است، مطالعه آن پیش از استفاده از خدمات الزامی بوده و ثبت نام در این مجموعه به معنای پذیرش این شرایط و قبول کلیه قوانین از طرف شما میباشد.
در قرارداد حاضر الفاظ زیر دارای معانی مشروح هستند.
1.1. اُویزیت: مجموعه نرم افزارهای اُویزیت شامل اپلیکیشن اُویزیت، پزشکان اُویزیت و بیماران اُویزیت و کلیه نرم افزارهای وابسته به آن
1.2. کاربر: هر شخص حقیقی که در مجموعه اُویزیت ثبت نام نماید. کاربر می تواند در نقش پزشک یا بیمار باشد.
1.3. بیمار: کاربری که متقاضی خدمات پزشکان اُویزیت است.
1.4. پزشک: کاربری که بهعنوان پزشک دارای شماره معتبر نظام پزشکی و مجوز طبابت، در اُویزیت ثبت نام کرده و پس از طی مراحل اعتبارسنجی و تایید مدارک، بهطور رسمی همکاری خود را با اُویزیت آغاز کرده باشد.
1.5. خدمت: هرگونه مشاوره ای که توسط پزشک به بیمار ارائه گردد.
1.6. خدمات اُویزیت: خدماتی که اُویزیت در راستای ارتباط مشاورهای میان بیمار و پزشک ارائه می¬دهد.
1.7. حساب کاربری: شامل مشخصات فردی و نام کاربری که پس از ثبت نام در اپلیکیشن اُویزیت در اختیار کاربر قرار می¬گیرد.
2.1. اُویزیت مستقیماً هیچگونه خدمتی ارائه نمینماید، بلکه تنها ایجاد کننده پل ارتباطی بین بیماران و پزشکان جهت تسهیل در ارائه و دریافت خدمات است. بدین معنا که پزشک میان پذیرش درخواست خدمات یا رد آن مخیر است و بیمار نیز پس از ارسال درخواست و قبل از قبول پزشک، میتواند از درخواست خود انصراف دهد. بدین وصف، هر درخواستی که در قالب اُویزیت انجام میگردد یک قرارداد مستقل مابین پزشک و بیمار بوده و خدمات اُویزیت تنها زمینهساز انعقاد این قرارداد میان بیمار و پزشک است.
2.2. اُویزیت با پیگیریهای مداوم و نظارت کامل بر نظرات کاربران در خصوص خدمات ارائه شده، سعی در فراهم ساختن بستری شفاف و سرعت بخشیدن و تسهیل انجام خدمات دارد. لیکن باید در نظر داشت، با توجه به نسبی بودن مفهوم کیفیت و مجزا بودن قرارداد بیمار با پزشک از توافقات اُویزیت با کاربران، اُویزیت هیچگونه مسئولیتی -اعم از مدنی و کیفری- در قبال نوع و میزان کیفیت خدمات ارائه شده و وقایع و مشکلات احتمالی آتی آن، در مقابل کاربران و اشخاص ثالث نخواهد داشت.
2.3. اُویزیت همواره در تلاش برای بهبود بخشی به خدمات خود و جلب رضایت کاربران است. در همین راستا ممکن است ویژگیها یا عملکردهایی را اضافه یا حذف کند، یا محدودیتها را کاهش یا افزایش دهد و همچنین ممکن است بخشی از خدمات را بهطور کامل متوقف کرده یا به حالت تعلیق در آورد. لذا ادامه استفادهٔ کاربر از خدمات اُویزیت به معنای پذیرش این تغییرات خواهد بود.
3.1. دانلود، نصب و ثبت نام در نرم افزارهای اُویزیت رایگان است و هزینهای که محاسبه و از اعتبار یا کیف پول بیمار کسر میگردد، تنها مبتنی بر بهای تعیین شده توسط پزشک می باشد. بدیهی است فراهم آوردن ملزومات این استفاده از جمله اینترنت مورد نیاز و سیستم های الکترونیکی هوشمند تماماً به عهده کاربر خواهد بود.
3.2. محاسبه هزینه خدمت بر اساس مبلغ ویزیت تعیین شده توسط پزشک خواهد بود که این مبلغ در هنگام درخواست توسط بیمار قابل مشاهده است. البته پزشک میتواند در پایان ویزیت، مبلغ کمتری را تعیین کند و در هنگام خاتمه ارتباط میان پزشک و بیمار، معادل آن از کیف پول بیمار کسر می گردد.
3.3. شرکت مجاز است با توافق کاربران پزشک برنامههای تخفیفات یا پروموشن به نفع کاربران بیمار برگزار کند
3.4. هر ویزیت با درخواست بیمار به پزشک ایجاد می شود و با پذیرش پزشک آغاز می گردد. پس از انجام هر ویزیت، پزشک می تواند در زمانی که صلاح بداند به ویزیت خاتمه دهد.
3.5. مبلغ ویزیت پس از خاتمه یافتن ویزیت و با کسر مبلغ کارمزد سهم اویزیت، در ظرف یک روز کاری به حساب پزشک واریز میشود.
4.1. کلیه حقوق معنوی نرمافزارهای اُویزیت، موارد وابسته به آن و هر آنچه بدان ملحق میگردد، مانند نام، علامت تجاری، خدمات ارائهشده تحت این نام و سایر موارد از جمله مالکیت فکری و معنوی آن متعلق به شرکت ایدهنگارسینا (از این پس شرکت نامیده میشود) بوده و هر گونه سوءاستفاده از هر یک از موارد فوق قابلیت پیگیری قانونی خواهد داشت. لذا کاربران در همه حال متعهد به رعایت حقوق معنوی شرکت نسبت به نرمافزارها و ملحقات آن بوده، تنها مجاز به استفادهی محدود، غیر انحصاری و غیر قابل انتقال از خدمات
اُویزیت هستند، بدون آن که این استفاده حقی برای آنها نسبت به مالکیت نرمافزارهای اُویزیت یا سایر حقوق معنوی مربوطه ایجاد نماید یا اجازهی استفاده از نام، علامت تجاری، لوگو و مانند آن را به آنان اعطا نماید.
4.2. کاربران مجاز نیستند نرمافزارهای اُویزیت را تغییر دهند و یا آن را بازتولید، مشابهسازی یا بازنویسی کنند یا از جزء یا کل آن برای تولید یک برنامهی مشابه یا غیر مشابه استفاده نمایند.
4.3. هیچ شخص حقیقی یا حقوقی حق اجاره، فروش و به طور کلی انتقال نرمافزارهای اُویزیت و حقوق ناشی از آن یا نمایش عمومی آن را ندارد. کاربران میتوانند هر گونه اقدام خلاف این بند را به شرکت گزارش نموده تا در اسرع وقت با متخلف برخورد قانونی صورت گیرد. لازم به ذکر است خسارات ناشی از این تخلف به عهدهٔ شخص خاطی خواهد بود و شرکت در این خصوص مسئولیتی نخواهد داشت.
4.4. اقدام کاربر برای دسترسی به هر یک از سرویسها و برنامهها و شبکههای مرتبط با سرورها، همچنین استفاده از مهندسی معکوس یا مترجم وارونه برای دسترسی به کد سطح بالا یا زبان ماشین یا تلاش در راستای آن غیر مجاز بوده و تخلف محسوب میگردد و اُویزیت مجاز به پیگیریهای قانونی و برخورد با شخص خاطی خواهد بود.
4.5. تمامی متنها، طرحهای گرافیکی و کدهای به کار گرفته شده در اُویزیت جزو اموال شرکت محسوب شده و استفاده از هرگونه کرالر (Crawler) یا ابزار مشابه جهت مرور یا کپی خودکار صفحات و اطلاعات اُویزیت توسط کاربران و یا هر شخص حقیقی و حقوقی غیر کاربر ممنوع بوده، اُویزیت مجاز به جلوگیری از این اقدام و برخورد قانونی در این خصوص خواهد بود.
4.6. کپیبرداری از اطلاعات پزشکان یا بیماران، محتوی، طراحی و تصاویر به کار رفته در نرم افزارهای اُویزیت، چه به شکل دستی و یا خودکار، ممنوع میباشد.
5.1. کاربر باید دارای اهلیت باشد. لذا داشتن حداقل ۱۸ سال تمام شمسی کاربر، به عنوان اماره قانونی، برای استفاده از اُویزیت شرط است.
5.2. در کلیه¬ٔ مراحل استفاده از اُویزیت، کاربران موظف به رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران هستند.
5.3. کاربر میپذیرد تمامی تغییرات، الحاقات و اصلاحاتی را که توسط شرکت در تارنمای اُویزیت (ovisit.ir) بهروزرسانی میگردد و یا از طریق پیامک، رایانامه، نرمافزارهای اُویزیت و یا هر شیوهی متعارف دیگر در خصوص استفاده از خدمات اُویزیت و شرایط آن ارسال میگردد را مطالعه نماید. لذا هرگونه استفاده از اُویزیت به منزلهی اطلاع کامل و موافقت با موارد مذکور خواهد بود.
5.4. کاربر میپذیرد که قرارداد حاضر یک قرارداد قابل رجوع و جایز از سوی شرکت است و شرکت میتواند هر زمان تنها به صلاحدید خود و بدون الزام به ارایه دلیل، یک حساب کاربری را مسدود کند و مانع استفادهی کاربر از خدمات اُویزیت گردد.
6.1. استفاده از اپلیکیشن اُویزیت منوط به داشتن حساب کاربری است. هر شخص تنها مجاز به افتتاح یک حساب کاربری است.
6.2. کاربر میپذیرد اطلاعات درخواست شده توسط اُویزیت را به طور صحیح و دقیق ارئه نماید و در صورت نیاز به تغییر اطلاعات در اسرع وقت نسبت به بهروزرسانی آنها اقدام نماید. مسئولیت عدم تطابق اطلاعات مندرج با واقع و کلیه عواقب ناشی از آن بر عهدهٔ کاربر خواهد بود.
6.3. هر کاربر با ثبتنام در اُویزیت و ایجاد حساب کاربری به نام خود، صحت انتساب تمام دادهها و پیامهای صادره از حساب کاربری خویش را پذیرفته و در نتیجه حق هرگونه اعتراض یا ادعای آتی (مبنی بر انکار، تردید یا جعل داده پیامهای ارسالی) را از خویش سلب و اسقاط مینماید.
6.4. مسئولیت تمامی فعالیتهایی که از طریق حساب کاربری انجام میشود مطلقاً بهعهدهٔ صاحب حساب کاربری است، در نتیجه کاربر مجاز نیست حساب کاربری خود را برای استفاده در اختیار شخص دیگری قرار دهد یا آن را به هر نحو به دیگری منتقل نماید. به علاوه ضروری است که در راستای ممانعت از سوء استفاده غیر، در حفظ اطلاعات حساب کاربری خود، حداکثر اقدامات لازم را مبذول دارد.
6.5. تبصره: در صورت ظن به دسترسی اشخاص ثالث به حساب کاربری، کاربر موظف است برای انجام پیگیریهای بیشتر شرکت را مطلع سازد.
6.6. اُویزیت مجاز است در صورت صلاحدید، پیش از استفاده کاربر از حساب کاربری، برای اطمینان از صحت اطلاعات، کاربران را احراز هویت نماید.
6.7. حساب کاربری باید بر اساس قوانین حاکم، قرارداد حاضر، در راستای اهداف قانونی و در همه حال، با در نظر گرفتن حیثیت تجاری مجموعه اُویزیت و شرکت به کار گرفته شود. لذا کاربر متعهد میگردد که تحت هیچ شرایطی مرتکب رفتاری نشود که اعتبار تارنما و نرمافزارهای اُویزیت را خدشهدار نماید. مسئولیت هر نوع اقدام کاربر که منجر به بروز خسارات بدنی، جانی یا مالی به خود، اُویزیت و یا ثالث و در نتیجه حیثیت اُویزیت گردد، به عهدهٔ کاربر است و شرکت در این خصوص مسئولیتی نخواهد داشت.
6.8ا اُویزیت مجاز است تا در صورت صلاحدید، حسابهای کاربری که در مدت طولانی غیرفعال بوده و یا تأیید نشدهاند را لغو نماید.
6.9. در راستای اطلاعرسانی اخبار، خدمات و سرویسهای ویژه، اُویزیت اقدام به ارسال رایانامه و یا پیامک برای اعضا اُویزیت مینماید. در صورتی که کاربر تمایلی به دریافت این پیامها و یا رایانامهها نداشته باشند می توانند لغو آنها را از شرکت درخواست نماید.
6.10. تبصره: با توجه به اینکه اطلاع رسانی در خصوص خدمات از درگاههای مذکور صورت میپذیرد و نظر به امکان ایجاد اختلال در روند خدمترسانی، در صورت لغو این سرویسها، مسئولیتی متوجه شرکت نیست و کاربر حق اعتراض در این مورد را از خود سلب مینماید.
6.11. در صورتی که کاربر مایل به بستن حساب کاربری خود در اُویزیت باشد، میتواند با تماس با شرکت نسبت به این امر اقدام نماید. در این صورت حساب وی از طرف اُویزیت مسدود خواهد گردید. لیکن برخی اطلاعات مانند تراکنشهای مالی سابق به دلایل قانونی قابل حذف نبوده و در اُویزیت باقی خواهد ماند.
7.1. با توجه به ماهیت خدمات اُویزیت، کاربر میپذیرد که اطلاعات لازم از جمله رایانامه و شماره موبایل معتبر و سایر اطلاعاتی که برای تکمیل ارائه خدمات ضروری باشد را با علم به این که برخی از این اطلاعات در اختیار پزشک و یا بیمار قرار خواهد گرفت، با رضایت کامل در اختیار اُویزیت قرار دهد.
7.2. کاربر میپذیرد که پس از اتمام خدمت از اطلاعاتی که در نتیجهی استفاده از خدمات اُویزیت کسب نموده است استفاده غیرمجاز نکند و از ذخیرهی این اطلاعات به هر شکل اجتناب نماید. هر گونه استفاده مستقیم یا غیر مستقیم از اطلاعات مذکور که از محدوده اهداف و خدمات اُویزیت خارج باشد، تخطی محسوب شده مسئولیت آن تماماً به عهدهٔ فرد خاطی است و حق پیگیری از طریق پلیس فتا و سایر مراجع قضایی ذیصلاح را برای اُویزیت ایجاد میکند.
8.1. برای استفاده از خدمات اُویزیت، کاربر باید به عنوان بیمار در اپلیکشن ثبت نام کرده و درخواست خود را به پزشک اعلام نماید.
8.2. بیمار با ثبت درخواست می پذیرد که حق ویزیت بر اساس تشخیص پزشک تا سقف مبلغی که در آغاز به بیمار اطلاع رسانی می شود، از حساب کیف پول بیمار پرداخت شود.
8.3. پس از شروع ویزیت، بیمار موظف است در زمان مناسب به پیام پزشک پاسخ دهد. در غیر این صورت، ویزیت توسط پزشک خاتمه داده شده و مبلغ ویزیت به نفع پزشک از کیف پول بیمار کسر می گردد.
8.4. پس از شروع ویزیت، پزشک موظف است در زمان مناسب به پیام بیمار پاسخ دهد. در غیر این صورت، ویزیت پس از مدت تعیین شده در تنظیمات پزشک (معمولا 24 ساعت پس از شروع ویزیت) به طور خودکار با مبلغ صفر خاتمه می یابد.
8.5. بیمار می تواند قبل از پذیرش پزشک، از درخواست خود انصراف دهد.
8.6. با قبول پزشک ویزیت شروع می شود و پس از آن انصراف بیمار امکان پذیر نیست.
8.7. با توجه به ماهیت خدمات، پس از گذر زمان طولانی از انجام ویزیت، امکان کارشناسی و راستی آزمایی در خصوص دعاوی از بین خواهد رفت، لذا بیمار متعهد میگردد در صورت بروز مشکلات احتمالی موارد قابل رسیدگی را حداکثر طی دو هفته به اُویزیت اطلاع دهد. عدم توجه به این موضوع به معنای رضایت بیمار و اسقاط کلیه دعاوی آتی وی در این خصوص خواهد بود.
9.1. اُویزیت متعهد به اجرای قوانین جمهوری اسلامی در کلیهٔ فعالیت های خود خواهد بود.
9.2. شرکت متعهد به تلاش برای ارائهی سرویس پرسرعت و باکیفیت است و در این راستا با بهروزرسانی مداوم تارنما و نرمافزارها، متناسب با نیاز کاربران، سطح خدمات ارائهشده را ارتقاء میبخشد.
9.3. شرکت نهایت سعی خود را در خصوص ارتقای کیفیت و سرعت خدمات اُویزیت خواهد نمود. لیکن عواملی چند از جمله سرعت اینترنت و سیستم الکترونیکی هوشمند مورد استفاده کاربر بر کیفیت خدمات اُویزیت تأثیر مستقیم دارد. لذا برای استفاده ایده آل از خدمات مذکور، بهتر است کاربران از مرورگرهای بهروز شده و اینترنت و سیستم الکترونیکی هوشمند با سرعت متعارف استفاده نمایند.
9.4. تبصره: شرکت نمیتواند اجرا شدن اپلیکیشن اُویزیت را در تمامی سختافزارها، دستگاههای تلفن همراه یا شبکههای ارتباطی تضمین نماید.
9.5. اویزیت متعهد به رعایت محرمانگی محتوای ارتباط میان پزشک و بیمار است و اطلاعات مبادله شده میان پزشک و بیمار به هیچ وجه در اختیار اعضای اُویزیت و اشخاص ثالث قرار نخواهد گرفت.
9.6. شرکت متعهد به حفظ و حراست از اطلاعاتی است که در نتیجهی استفادهی کاربران از خدمات اُویزیت در نرمافزار ثبت و ذخیره میشود. این اطلاعات به شرح زیر است:
الف- اطلاعاتی که کاربر بهصورت مستقیم در فرم مشخصات ثبتنام، درخواست خدمت و ... در اختیار شرکت قرار میدهد.
ب- اطلاعاتی که بهطور غیرمستقیم و در نتیجهی استفادهی کاربر از خدمات اُویزیت در این برنامه ذخیره میشود؛ از جمله موقعیت مکانی محل درخواست خدمت، هزینهی خدمت، تراکنشهای مالی صورت گرفته در حساب کاربری جهت استفاده از خدمات اُویزیت و اطلاعات مربوط به سختافزاری که کاربر با استفاده از آن از خدمات اُویزیت استفاده میکند (نظیر سیستمعامل آن) و امثال آن.
9.7. اُویزیت به کاربران امکان میدهد عکس، فایل صوتی یا تصویری، اطلاعات، دستنوشته یا مدارک خود را در اختیار پزشک قرار دهند. محتوای تولیدشده توسط کاربران به شیوهی مذکور در مالکیت کاربران قرار دارد.
9.8. شرکت متعهد می¬گردد به مشکلات احتمالی اعلامشده توسط کاربران در خصوص درخواستها و پرداختها در اسرع وقت رسیدگی نموده و سعی بر رفع مشکلات مذکور نماید.
9.9. هدف اصلی اُویزیت جلب رضایت کاربران است. لیکن در بعضی مواقع در راستای ارائه خدمات ممکن است به دلیل اتفاقات غیرمترقبه و خارج از اختیار اُویزیت، از جمله شرایط اضطراری و فورس ماژور، قطع سراسری شبکه¬های ارتباطی، قطع برق، بسته شدن مسیر و مانند آن، در ارائه خدمات اخلال ایجادشده و یا درخواست ثبت شده لغو گردد.
9.10. اُویزیت حق عدم خدمتدهی به کاربران را برای خود محفوظ میدارد.
9.11. اُویزیت مختار است بدون ورود به محتوای ارتباط میان پزشک و بیمار، هرگونه آمار خدمات به کاربران که در تارنما یا اپلیکیشن ها ارسال میکنند را به هر نحو که صلاح میداند برای توسعه و تبلیغ خدمات خود استفاده نماید.
10.1. بیمار و پزشک میپذیرند که در صورت بروز هرگونه مشکل در نهایت آرامش و به دور از هرگونه تشنج مشکل مربوطه را با صلح و سازش و از طریق مذاکره حل نمایند. در صورتی که رفع مشکل از این طریق امکانپذیر نبود هر یک از طرفین میتوانند شکایت خود را به اُویزیت ابلاغ نماید. در این حالت اُویزیت با توجه به مستندات، نظر کارشناس و با در نظر گرفتن قوانین، رأی صادر مینماید. بیمار و پزشک میپذیرند رأی اُویزیت در این خصوص نهایی بوده و برای طرفین الزامآور است.
10.2. در صورت بروز اختلاف بین کاربران و اُویزیت، طرفین تلاش خواهند کرد اختلاف را بهصورت مسالمتآمیز حل و فصل نمایند. در صورت عدم موفقیت، اختلاف قابل ارجاع به مراجع قانونی است
10.3. کلیهٔ قوانین حاکم در نظام جمهوری اسلامی ایران بر تعبیر، تفسیر، اجرا و تأثیر این قرارداد حاکم خواهد بود.
10.4. این مقررات بر اساس ماده ۱۰ قانون مدنی بهعنوان یک قرارداد الزامآور بر روابط بین کاربر و اُویزیت حاکم بوده و هرگونه ادعا یا اعتراض آتی کاربر را در این خصوص بلااعتبار میسازد.
10.5. استفاده از تارنما و اپلیکیشن اُویزیت و طی کردن مراحل ویزیت، به منزلهی مطالعه، آگاهی کامل و قبول تمامی شرایط و مقررات ذیل است. صرف استفاده کاربر از خدمات اُویزیت و درخواست مجدد، در حکم اعلام رضایت نسبت به شرایط جدید و قبول تغییرات تلقی میگردد. لذا ضروری است کاربران محترم پیش از استفاده از اُویزیت، این موارد را بهدقت مطالعه فرمایند. لازم به ذکر است هرگونه علامت، عدد، کلمه، تصویر یا ثبت نام یا نشان الکترونیک که مثبِت هویت امضاکننده باشد و به این سند یا سایر اسناد صادره در این زمینه
ملحق شود به منزله امضای الکترونیک بوده و همانند امضای دستنویس واجد اعتبار خواهد بود و امضاکننده را به مفاد سند ملتزم مینماید.